LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI – LISTOPAD

#LaboratoriaPrzyszłości

Program „Laboratoria Przyszłości” w listopadzie obfitował w kolejne zajęcia z wykorzystaniem zakupionego sprzętu. Zajęcia lekcyjne są atrakcyjne dla uczniów i doskonalą szereg umiejętności z podstawy programowej.

  1. Klasy 1a – Sprawdzian przyrostu wiedzy. 7.11.2022roku klasa 1a pisała swój pierwszy sprawdzian. W celu pokazania zadań oraz ich objaśnienia został wykorzystany sprzęt Wizualizer Epson ELP-DC07. Dzieci kształciły umiejętność spostrzegawczości, koordynację wzrokowo ruchową.
  2. Klasa 1b – 11-listopada Narodowe Święto Niepodległości. Zajęcia w klasie 1b miały na celu: kształtowanie postawy szacunku do historii naszego kraju, symboli narodowych, poszerzenie wiedzy na temat naszej ojczyzny, a także doskonalenie umiejętności artystycznych. Do zajęć został wykorzystany sprzęt z laboratoriów przyszłości Wizualizer Epson ELP-DC07.
  3. Klasa 3a – Co to jest magnes? – Uczniowie poznali właściwości magnesu. Przeprowadzono zabawy badawcze z magnesami, wyjaśniono pojęć: „siła grawitacji, siła magnetyczna”, badano właściwości magnesu. Po zajęciach uczniowie wiedzą co to jest magnes i do czego służy, potrafią wymienić, które przedmioty są przyciągane, a które nie są przyciągane przez magnes. Dowiedziały się dlaczego niektóre przedmioty są przyciągane przez magnes oraz jakie zastosowanie mają magnesy w meblach i urządzeniach technicznych. Konstruowały zabawkę z zastosowaniem magnesu.
  4. Klasa 2a i 2b – Doświadczenia z ruchem powietrza. Energetyka wiatrowa i wodna. Wykorzystywanie siły wiatru i wody. Wykonanie modeli zgodnie z podaną instrukcją – Dzieci na zajęciach miały okazję zapoznać się z alternatywnymi źródłami energii jakimi są wiatr i woda. Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów. Zestawy klocki Gigo pozwoliły uczniom z klasy 2a i 2b, odkryć, niezwykłe możliwości wody, wiatru,  jako źródła energii odnawialnej. Dzięki tym zestawom, uczniowie mogli w sposób kreatywny poznać niezwykłe możliwości źródeł energii odnawialnej,  systemy, napędzane powietrzem i wodą.
  5.  Klasa 1b – Ćwiczenia usprawniające ruchy całej ręki poprzez nawlekanie i przewlekanie włóczki przez otwory (fastrygowanie). 28.11.2022r. uczniowie klasy 1b uczyli się nawlekać plastikową igłę muliną a następnie ćwiczyli haftowanie na kartonikach z dziurkami. Do zajęć został wykorzystany zestaw STICKKARTON-SET. 
  6. Klasa 1a – Mój wymarzony plac zabaw. – 10.11.2022r. klasa 1a wykonała makietę wymarzonego placu zabaw wykorzystując klocki KLICK KLACK- zakupione w ramach projektu laboratoria przyszłości. Podczas zajęć uczniowie uczyli się: współpracy w grupie, ciekawie i estetycznie wykonywali pracując w grupie makietę placu zabaw. 
  7. Lekcja biologii w klasie 5a, wykorzystanie wizualizera do prezentacji wyników doświadczeń biologicznych oraz modeli biologicznych (prac dodatkowych uczniów)
  8. Kursanci z klasy 7a przygotowywali zestaw obiadowy w Szkolnej Pracowni Kulinarnej. W menu znalazły się: tosty z serem – tym razem bez jajecznicy, gdyż do kuchni dotarła wersja jajecznicy w stanie ciekłym ze skorupkami;) marcelowe gofry z bita śmietaną i owocami, pizza z salami z sosem czosnkowym Mistrza Adama, deser – pożywny koktajl bananowo – czekoladowy. Cały zestaw po własnoręcznym przygotowaniu z wielkim apetytem został skonsumowany na miejscu. Niestety na wynos nie zostało już nic. Wszyscy uczestnicy kursu wyszli usatysfakcjonowani praca jak i smakowitym posiłkiem. Przedstawiamy fotorelacje i zapraszamy do współpracy przyszłych adeptów sztuki kulinarnej.
  9. Koło Przyjaciół Wiedzy – W czasie zajęć koła przyjaciół wiedzy dzieci miały możliwość konstruowania wspaniałych budowli z wykorzystaniem klocków magnetycznych zakupionych w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Dzięki ogromnej wyobraźni naszych uczniów powstały bardzo ciekawe konstrukcje.
  10.  Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki – na zajęciach uczniowie doskonalili wyobraźnię przestrzenną wykorzystując do tego klocki magnetyczne Magformers. Podczas doskonałej zabawy powstały wyjątkowe budowle. Zadaniem uczniów było opianie ilości ścian, wierzchołków oraz krawędzi powstałych brył.
  11. Uczniowie na świetlicy szkolnej bardzo często oddają się różnego rodzaju aktywnościom plastycznym. Podczas ostatnich zajęć wykorzystywaliśmy materiały z recyklingu – folię bąbelkową oraz farby. Efekty naszych prac można podziwiać na zdjęciach.