LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI – WRZESIEŃ

#LaboratoriaPrzyszłości

W roku szkolnym 2022/2023  nasza szkoła przystąpiła do rządowego programu „Laboratoria Przyszłości”. 

W ramach programu „Laboratoria Przyszłości” został zakupiony sprzęt, który jest wykorzystywany na różnych zajęciach zajęciach lekcyjnych. We wrześniu w naszej szkole odbyły się następujące zajęcia:

  1. Na zajęciach świetlicowych uczniowie bardzo często sięgają po klocki zakupione w ramach projektu „Laboratoria przyszłości” . Dzięki zajęciom konstrukcyjno-manipulacym uczniowie rozwijają wyobraźnię przestrzenną, kreatywność, twórcze myślenie oraz uczą się współpracy w grupie, tworząc ciekawe projekty.
  2. Jesienna pogoda nastraja do tworzenia ciekawych prac plastycznych w deszczowym klimacie. Na zajęciach świetlicowych – dzięki farbom zakupionym w ramach programu „Laboratoria przyszłości”, uczniowie mieli możliwości twórczej ekspersji, której efekty możemy podziwiać w galerii talentów świetlicy.
  3. Uczniowie klasy 3A podczas zajęć z wykorzystaniem sprzętu „Laboratoria przyszłości” uczyli się programowania. Musieli postępować zgodnie z instrukcjami, aby stworzyć program i zbudować łódź z klocków, potrafili opisać sekwencję kodu i ją zademonstrować, jak również potrafili przetestować i zmodyfikować program. Tworzyli polecenia lub sekwencje poleceń dla określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu. Uczniowie podczas zajęć doskonalili umiejętność pracy w grupie.

  4.  Klasa 1A podczas zajęć wykonywała ćwiczenia manualne usprawniające ruchy dłoni, nadgarstka i palców. Uczniowie poprzez konstruowanie, montowanie tworzyli różnorodne budowle dwuwymiarowe, przy tym były to doskonałe ćwiczenia usprawniające drobne ruchy ręki piszącej. Dzieci uczyły się również współpracy, współdziałania w grupie. Montowanie konstrukcji z gotowych elementów możliwe było przez wykorzystanie klocków MAGFORMERS.
  5.  Klasa 2A podczas zajęć, których tematem było: Utrwalenie figur geometrycznych, wykorzystała do tego klocki magnetyczne zakupione w ramach programu. Uczniowie ćwiczyli rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych, potrafili wymienić ich cechy. Doskonalili umiejętność współpracy w grupie.
  6. Klasa 1B podczas zajęć wykonywali ćwiczenia manualne usprawniające ruchy dłoni, nadgarstka i palców poprzez montowanie konstrukcji z gotowych elementów- wykorzystanie klocków MAGFORMERS. Uczniowie poprzez konstruowanie, montowanie tworzyli różnorodne budowle dwuwymiarowe, przy tym były to doskonałe ćwiczenia usprawniające drobne ruchy ręki piszącej. Dzieci uczyły się również współpracy, współdziałania w grupie.
  7. Klasa 2B podczas zajęć, których tematem były „Figury geometryczne”. do wprowadzenia pojęć: czworokąt, wielokąt wykorzystała zabawy matematyczne z pomocą klocków Magformers Laboratoria przyszłości. Dzieci uwielbiają tworzyć bajeczne konstrukcje oraz zmyślne kształty z figur, klocków i innych elementów. Magformers to klocki z wbudowanymi silnymi magnesami neodymowymi. Za pomocą trójkątów, kwadratów i pięciokątów, uczniowie z kl.2b mogli zbudować wspaniałe trójwymiarowe budowle, począwszy od prostych figur, skończywszy na pomysłowych budowlach. Proste kształty w mgnieniu oka zamieniały się w barwne mosty, domy i wieże. Magformers to kreatywne klocki, które dają nieograniczone możliwości zabawy. To gwarancja fantastycznej zabawy, a przy okazji także nauki podstaw geometrii.
  8. Uczniowie klasy 3B podczas zajęć z wykorzystaniem sprzętu „Laboratoria przyszłości” uczyli się programowania. Tworzyli huśtawkę idealną. Uczniowie planowali i realizowali projekt huśtawki według instrukcji. Współpracowali między sobą i wymieniali się pomysłami i doświadczeniami. Dzieci podczas zajęć doskonalili umiejętność pracy w grupie.
  9. Na zajęciach koła matematycznego wykorzystano klocki magnetyczna Magformers zakupione w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. Podczas zajęć dzieci ksztaciły wyobraźnię przestrzenną, budując różnego rodzaju bryły geometryczne, następnie określały ilość ścian, wierzchołków i krawędzi.Świetnie się przy tym bawiły.
  10. W czasie zajęć koła Przyjaciół Wiedzy uczniowie klas drugich wykonywali pracę plastyczną z wykorzystaniem piórników zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Wykazywali się kreatywnością, twórczo ozdabiając swoje piórniki. Dzieci świetnie się przy tym bawiły.
  11. Grupa entuzjastów gotowania spotkała się w pracowni kulinarnej. Po zakupionej w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” zapoznaniu się z regulaminami obsługi sprzętów  i pracowni kulinarnej (pod czujnym okiem p. Janowskiej) młode adeptki sztuki wykonały pierwszy zdrowy posiłek, którym były koktajle z owoców i warzyw.
  12. W naszej szkole wykorzystujemy aparat fotograficzny, zakupiony również w ramach programu, w celu dokumentowania róznych uroczystości szkolnych. Wykorzystano ten sprzęt między innymi podczas imprezy Bieg Orląt – wydarzenie sportowe upamiętniające poległych w obronie Lwowa – 23.09.2022, czy Prezentacji klas na Tygodniu Języków Europejskich.