Program „Laboratoria Przyszłości” w październiku obfitował w kolejne zajęcia z wykorzystaniem zakupionego sprzętu. Zajęcia lekcyjne są atrakcyjne dla uczniów i doskonalą szereg umiejętności z podstawy programowej.
- Klasy 1a i 1b podczas zajęć przygotowywały się do do ślubowania pierwszoklasistów z wykorzystaniem mobilnego zestawu nagłośnieniowego. Uczniowie recytowali wiersze, śpiewali piosenki, prezentowali układy taneczne. Dzieci mogły w ten sposób doskonalić umiejętności występowania przed publicznością oraz doskonaliły umiejętności humanistyczne.
- Klasa 3b podczas zajęć „Warzywa okopowe” wykonała sałatkę jarzynową w naszej szkolnej pracowni kulinarnej. Dzieci ubrane w fartuchy kuchenne dzielnie sobie radziły przy wykorzystaniu: desek do krojenia, noży, widelców, obieraczek, misek, talerzy i łyżek. Sałatka wszystkim smakowała, zwłaszcza wykonana własnoręcznie.
- Klasa 1a – Świat klocków. Uczniowie budowali w grupach dowolne budowle. Łączyli budowle w jedną całość. Wdrażali się do zgodnej współpracy. Wykorzystywali do tego klocki MEGFORMERS.
- Klasa 2b. W ramach programu Laboratoria Przyszłości uczniowie z klasy 2b mogli doświadczyć elementów pracy w kuchni. Obsługa podstawowych sprzętów AGD oraz korzystanie z przepisów kulinarnych, odmierzanie gramatur, łączenie ze sobą składników, to dla niektórych pierwszy krok na drodze zawodowej w kształtowaniu przydatnych umiejętności życiowych. Wykonanie sałatki z wykorzystaniem różnych pomocy kuchennych, to dla niektórych pierwszy krok doskonalenia umiejętności planowania pełnowartościowych posiłków.
- Klasa 2a na zajęciach „Piękne jesienne liście”- kształciła umiejętności posługiwania się mikroskopem oraz przygotowywania preparatów do obserwacji. Uczniowie obserwowali jesienne liście przez mikroskop. Wykorzystany sprzęt to mikroskop DELTA 100.
- Klasa 3a na zajęciach „Przetwory mleczne” – przygotowała koktajle. Uczniowie kształtowali prawidłowe nawyki żywieniowe. Posługiwali się wagą elektroniczną i menzurkami do odmierzania produktów. Nauczyli się dbać o swoje zdrowie, zrozumieli konieczność zdrowego odżywiania się, poznali zasady bezpiecznego posługiwania się blenderem. Nauczyli się odmierzać określoną ilość produktów, planować i wykonywać prace gospodarcze w oparciu o znaleziony przepis, ważyć produkty korzystając z wagi elektronicznej. Poznali kolejne etapy przygotowania koktajlu mleczno- owocowego. Uczniowie pracowali w na sprzęcie kuchennym zakupionym w ramach programu.
- Podczas lekcji przyrody w klasie 4b wykorzystano wizualizer do zaprezentowania wyników swoich doświadczeń całej klasie. Uczniowie kształcili umiejętność autoprezentacji.
- Na zajęciach koła przyrodniczego uczniowie używali mikroskopów optycznych do obserwacji samodzielnie wykonanych preparatów z cebuli, pomidora i bulwy ziemniaka.
- Uczniowie Koła Kulinarnego pod opieką p. Beaty Janowskiej wzięli udział w zajęciach organizowanych w Pracowni Kulinarnej w dniu 18 listopada. Zadaniem młodych adeptów sztuki było upieczenie babeczek. Praca przebiegała sprawnie zgodnie z przepisem. Wszyscy z zaangażowaniem włączyli się do pracy, ale najwięcej frajdy sprawiło dzieciom dekorowanie upieczonych babeczek. Sami obejrzyjcie wytwory ich pracy. Wykorzystano sprzęt kuchenny zakupiony w ramach programu.
- Koło matematyczne – na zajęciach uczniowie doskonalili wyobraźnię przestrzenną wykorzystując do tego klocki magnetyczne Magformers. Podczas doskonałej zabawy powstały wyjątkowe budowle. Zadaniem uczniów było opsanie ilości ścian, wierzchołków oraz krawędzi powstałych brył.
- Na zajęciach języka polskiego, którego tematem była: NIEZWYKŁA LEKTURA „Akademia Pana Kleksa”- wyjątkowa szkoła, jej bohaterowie i przygody. Uczniowie klasy 4a podjęli się zadania budowy elementów, które kojarzą z lekturą, którą omawialiśmy podczas ostatnich lekcji. W ten sposób powstały dwie niezwykłe akademie, jej otoczenia, przedmioty, pojazdy a nawet bohaterowie. Dziewczęta i chłopcy zmierzyli się z tym zadaniem korzystając z klocków Lego oraz Magformers.
- Podczas zajęć z języka angielskiego 8c doskonale bawiła się w Świat kreatywnych klocków Magformers. Budowali figury geometryczne, łączyli w trójwymiarową budowlę-praca w grupach. Głównym celem było doskonalenie umiejętności zgodnej pracy w grupach oraz rozwijanie kreatywności. Chłopcy stworzyli nowoczesną kopalnię rudy miedzi nazywając fachowo poszczególne części budowli. Dziewczęta zbudowały długiego szczura, ser i koronę.
- Rewalidacja. Temat: Mój piórnik. Celem zajęć było korygowanie i usprawnianie zaburzonych funkcji poznawczych, stymulacja zachowań twórczych, rozwijanie wyobraźni twórczej oraz praca nad mocnymi stronami. Uczniowie rozwijali i doskonalili analizę i syntezę wzrokową, pamięć wzrokową, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo – ruchową oraz grafomotorykę.