LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI – PAŹDZIERNIK

#LaboratoriaPrzyszłości

Program „Laboratoria Przyszłości” w październiku obfitował w kolejne zajęcia z wykorzystaniem zakupionego sprzętu. Zajęcia lekcyjne są atrakcyjne dla uczniów i doskonalą szereg umiejętności z podstawy programowej.

  1. Klasy 1a i 1b podczas zajęć przygotowywały się do do ślubowania pierwszoklasistów z wykorzystaniem mobilnego zestawu nagłośnieniowego. Uczniowie recytowali wiersze, śpiewali piosenki, prezentowali układy taneczne. Dzieci mogły w ten sposób doskonalić umiejętności występowania przed publicznością oraz doskonaliły umiejętności humanistyczne.
  2. Klasa 3b podczas zajęć „Warzywa okopowe” wykonała sałatkę jarzynową w naszej szkolnej pracowni kulinarnej. Dzieci ubrane w fartuchy kuchenne dzielnie sobie radziły przy wykorzystaniu: desek do krojenia, noży, widelców, obieraczek, misek, talerzy i łyżek. Sałatka wszystkim smakowała, zwłaszcza wykonana własnoręcznie.
  3.  Klasa 1a – Świat klocków. Uczniowie budowali  w grupach dowolne budowle. Łączyli budowle w jedną całość. Wdrażali się do zgodnej współpracy. Wykorzystywali do tego klocki MEGFORMERS.
  4. Klasa 2b. W ramach programu Laboratoria Przyszłości uczniowie z klasy 2b mogli doświadczyć elementów pracy w kuchni. Obsługa podstawowych sprzętów AGD oraz korzystanie z przepisów kulinarnych, odmierzanie gramatur, łączenie ze sobą składników, to dla niektórych pierwszy krok na drodze zawodowej w kształtowaniu przydatnych umiejętności życiowych. Wykonanie sałatki z wykorzystaniem różnych pomocy kuchennych, to dla niektórych pierwszy krok  doskonalenia umiejętności planowania pełnowartościowych posiłków.
  5.  Klasa 2a na zajęciach „Piękne jesienne liście”- kształciła umiejętności posługiwania się mikroskopem oraz przygotowywania preparatów do obserwacji. Uczniowie obserwowali jesienne liście przez mikroskop. Wykorzystany sprzęt to mikroskop DELTA 100.
  6. Klasa 3a na zajęciach „Przetwory mleczne” – przygotowała koktajle. Uczniowie kształtowali prawidłowe nawyki żywieniowe. Posługiwali się wagą elektroniczną i menzurkami do odmierzania produktów. Nauczyli się dbać o swoje zdrowie, zrozumieli konieczność zdrowego odżywiania się, poznali zasady bezpiecznego posługiwania się blenderem. Nauczyli się odmierzać określoną ilość produktów, planować i wykonywać prace gospodarcze w oparciu o znaleziony przepis,  ważyć produkty korzystając z wagi elektronicznej. Poznali kolejne etapy przygotowania koktajlu mleczno- owocowego. Uczniowie pracowali w na sprzęcie kuchennym zakupionym w ramach programu.
  7.  Podczas lekcji przyrody w klasie 4b wykorzystano wizualizer  do zaprezentowania wyników swoich doświadczeń całej klasie. Uczniowie kształcili umiejętność autoprezentacji.
  8. Na zajęciach koła przyrodniczego uczniowie używali mikroskopów optycznych do obserwacji samodzielnie wykonanych preparatów z cebuli, pomidora i bulwy ziemniaka.
  9. Uczniowie Koła Kulinarnego pod opieką p. Beaty Janowskiej wzięli udział w zajęciach organizowanych w Pracowni Kulinarnej w dniu 18 listopada. Zadaniem młodych adeptów sztuki  było upieczenie babeczek. Praca przebiegała sprawnie zgodnie z przepisem. Wszyscy z zaangażowaniem włączyli się do pracy, ale najwięcej frajdy sprawiło  dzieciom dekorowanie upieczonych babeczek. Sami obejrzyjcie wytwory ich pracy. Wykorzystano sprzęt kuchenny zakupiony w ramach programu.
  10.  Koło matematyczne – na zajęciach uczniowie doskonalili wyobraźnię przestrzenną wykorzystując do tego klocki magnetyczne Magformers. Podczas doskonałej zabawy powstały wyjątkowe budowle. Zadaniem uczniów było opsanie ilości ścian, wierzchołków oraz krawędzi powstałych brył.
  11. Na zajęciach języka polskiego, którego tematem była: NIEZWYKŁA LEKTURA „Akademia Pana Kleksa”- wyjątkowa szkoła, jej bohaterowie i przygody. Uczniowie klasy 4a podjęli się zadania budowy elementów, które kojarzą z lekturą, którą omawialiśmy podczas ostatnich lekcji. W ten sposób powstały dwie niezwykłe akademie, jej otoczenia, przedmioty, pojazdy a nawet bohaterowie. Dziewczęta i chłopcy zmierzyli się z tym zadaniem korzystając z klocków Lego oraz Magformers.
  12. Podczas zajęć z języka angielskiego 8c doskonale bawiła się w Świat kreatywnych klocków Magformers. Budowali figury geometryczne, łączyli w trójwymiarową budowlę-praca w grupach. Głównym celem było doskonalenie umiejętności zgodnej pracy w grupach oraz rozwijanie kreatywności. Chłopcy stworzyli nowoczesną kopalnię rudy miedzi nazywając fachowo poszczególne części budowli. Dziewczęta zbudowały długiego szczura, ser i koronę.
  13. Rewalidacja. Temat: Mój piórnik. Celem zajęć było korygowanie i usprawnianie zaburzonych funkcji poznawczych, stymulacja zachowań twórczych, rozwijanie wyobraźni twórczej oraz praca nad mocnymi stronami. Uczniowie rozwijali i doskonalili analizę i syntezę wzrokową, pamięć wzrokową, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo – ruchową oraz grafomotorykę.