W roku szkolnym 2019/2020 nasza szkoła przystąpiła do rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych –„Aktywna tablica”.
Głównym celem Programu jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez szkoły zgodnie z ich zdefiniowanymi potrzebami, podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii.
W ramach tego programu nasza szkoła zakupiła dwa monitory interaktywnw, które są wykorzystywane przez nauczycieli…
Tablice interaktywne to doskonałe narzędzia pracy dla nauczyciela. Nie tylko umożliwiają wyświetlanie i prezentację materiałów dydaktycznych, ale dzięki zainstalowanemu oprogramowaniu, pozwalają również na komunikację z użytkownikiem reagując na jego polecenia, co czyni zajęcia niezwykle atrakcyjnymi dla dzieci, a co za tym idzie – o wiele bardziej skutecznymi niż w przypadku tradycyjnych metod.
Cele ogólne programu:
wykorzystanie technologii TIK podczas zajęć edukacyjnych;
dzielenie się metodami dobrych praktyk z różnych przedmiotów;
pogłębienie wiedzy i kompetencji uczniów i nauczucieli z zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii cyfrowych.
Zadania wynikające z udziału w programie:
uczestniczenie (przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły) w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu;
uczestniczenie (przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły) w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym:
– udziale w co najmniej 3 spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli;
– zorganizowaniu w szkole w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu;
– dzieleniu się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk;
wyznaczenie szkolnego e – koordynatora (którego zadaniem jest koordynacja działań w zakresie stosowania TIK w szkole) oraz powołanie nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora
i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK;
wykorzystywanie TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale szkoły uczestniczącej
w Programie, w liczbie co najmniej 5 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki w każdym roku szkolnym realizacji Programu począwszy od dnia zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach Programu.
Szkoły biorące udział w międzyszkolnej sieci współpracy:
W trakcie ralizacji programu szkolni koordynatorzy napisali program i plan działań, które były realizowane w szkole. Zgodnie z programem nauczyciele prowadzili lekcje z wykorzystaniem TIK mające na celu rozwijanie zdolności i umiejętności uczniów z poszczególnych przedmiotów. Nawiązano współpracę ze Szkołą Podstawową w Jaczowie i założono międzyszkolną sieć nauczycieli wykorzystujący w procesie edukacyjnym TIK. Odbyły się trzy spotkania w ramach współpracy. Podczas pierwszego spotkania omówiono zasady współpracy między szkołami. Kolejne dwa spotkania odbyłe się online, gdzie nauczyciele mogli wykazać się umiejętnościami wykorzystywania TIK. Związane to również było z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną na świecie.
W ramach realizowanego programu odbyła się lekcja otwarta j. angielskiego z wykorzystaniem TIK w celu dzielenia się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami, którą przeprowadziła p. Natalia Pracz.
Odbyła się również lekcja otwarta z matematyki z wykorzystaniem TIK w celu dzielenia się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami, którą przeprowadziła p. Agnieszka Kogut.
Dzielimy się dobrymi praktykami z wykorzystaniem TIK na zajęciach:
Present Continuous on Biteable.
Claytown Business Ad (copy) on Biteable.
2. Lekcje matematyki, autorem poniższych lekcji jest pani Agnieszka Kogut